مقالات مکانیک


* یاتاقان مغناطیسی

* یاتاقان مغناطیسی

همانطور که می دانیم یاتاقان های معمولی روتورها را توسط تماس مکانیکی مهار می کنند و تنها رابط بین روتور و استاتور، روغن می باشد. با توجه به این ویژگی این یاتاقان ها محدودیت هایی را در دور کنترل و نیروی قابل تحمل دارند چون در دورهای بالا بحث اصطکاک ، سایش و گرم شدن یاتاقان مطرح می شود.با توجه به این محدودیت ها ، یاتاقان های مغناطیسی وارد صنعت شدند و توانستند شفت را توسط نیروهای مغناطیسی صورت معلق در میان خود مهار کنند و معزلات یاتاقان های معمولی را بر طرف کنند.این یاتاقان ها به علت آنکه روتور را معلق در فضا نگه می دارند دارای مزایای فراوانی نسبت به یاتاقان های معمولی هستند. برای مطالعه مقاله بر روی نام مقاله کلیک کنید .

درباره‌ی نویسنده
مهندس آرمین صادقی نیا  در رشته مهندسی مکانیک تحصیلات خود را در دانشگاه دولتی به پایان رسانده و در زمینه مهندسی مکانیک مدارک و اعتبارات متعددی را به دست آورده اند. در همین راستا ایشان در رشته های مختلف نرم افزاری و مهندسی مکانیک در آموزشگاه های برتر کشور به تدریس می پردازند .
ایشان در زمینه طراحی و نقشه کشی صنعتی در صنایع مختلفی همچون فولاد و صنایع وابسطه،خوارک دام و طیور،صنایع خوارکی و آرد،اتوماسیون،صنایع فرآوری خوراک و ... فعالیت داشته اند و افتخار همکاری با شرکت های همچون فولاد مبارکه اصفهان،شرکت آهن و فولاد ایرانیان(گل گهر سیرجان) ، گروه صنعتی مهر،شرکت آیریک تجهیز سپانو،کیان کنترل(festo) و بسیاری از شرکت های خصوصی را داشته اند.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...